Kite Board, Dalarö 18 oktober

Lördagen den 18 oktober var det dags att fotografera Kite Board igen. Samma plats, samma brygga men lite svalare än förra gången, fast med mer kläder förlöpte det väl för mig hela tiden jag var där 🙂

Dagen till ära hade jag med mig Canons 70 – 200, 2,8, och det är ju en löjligt trevlig bekantskap. Ljusstyrkan är fantastisk för att inte tala om skärpan. Fast det här med rörliga ”mål” kan vara knepigt för kameran ibland (huruvida fokus skall ligga på vattendroppar, en hand eller på ögonen, kan alltid diskuteras; där är smaken ibland delad). Alternativet är förvisso att ni får vara blickstilla men då blir det rätt tråkiga bilder, så det är väl bäst att ni fortsätter i samma flygande fläng som ni gjorde i lördags.

Några har, i vanlig ordning, fastnat på betydligt fler bilder än andra, men ”principen” utgår från hur nära du kommer mig, skulle man kunna säga. Ju närmare (nåja) desto bättre kan man väl  kanske uttrycka saken. Och så får jag, i vanlig ordning, hitta platser som är gynnsammare än andra helt enkelt.

Nå, nog snackat: jag tackar för uppvisningen från en och annan vildhjärna och ett särskilt tack till dem som, för att jag skulle få riktigt actionfyllda bilder, så till att medvetet göra riktiga pladask-landningar så vattnet yrde. Det är riktig omtanke det 😉

Tills nästa gång: hittar du någon bild du vill ha, maila nummer och vad du skall ha bilden till (mobilen, surfplatta, dator eller utskrift), så återkommer jag.

Här är en länk till bilderna.

Vi hörs!

IMG_4114 IMG_4356 IMG_3619 IMG_3626 IMG_3706 IMG_3853

Om Fotograf Hildingsson

Lärare, småbarnspappa och fotograf Jag har i många år varit intresserad av fotografi men äntligen bestämt mig för att satsa lite mer.
Det här inlägget postades i Kite Board, Sport. Bokmärk permalänken.

Kommentera

