I väntan på bilder…

Efter resan till Italien har kameran fått en välbehövlig vila, även om några bedagade blommor pockat på uppmärksamhet. Och visst har det blivit några bilder ändå och faktiskt ett par under en snabbpromenad tidigare under dagen när jag var nere vid sjön och letade motiv (men jag behövde inte leta så värst; ibland kommer de till en bara).

Men i väntan på dessa bilder funderar jag över statistik. I fredags lade jag ut bilder på klassen när vi var iväg och var riktigt imponerad, eller snarare förundrad, när antalet visningar uppgick till 6244 stycken, varav 6186 härrörde till ”Italienmotiv”. Och det spelar liksom ingen roll om det inte är så konstigt om det rör sig om 331 bilder och lite matematik säger en att antalet visningar tickar iväg rätt lätt, det ger mig ändå en ”wow-känsla”.

Under fredagseftermiddagen (bilderna lades ut under eftermiddagen) minns jag att tänkte: ”tänk om man fick någon liten krona för varje visning…”, men nu fungerar ju inte Flickr så, vad jag än tycker om tänker om den saken…

Men så idag fick italienarna nys om länken till bilderna och några timmar senare, ser statistiken ut så här:

S

Hur var det nu? ”Om man fick någon liten krona för varje visning?” 🙂

Här är förresten länk till bilderna (om man känner att man vill bättra på statistiken alltså 😉 )

Vi hörs!

p.s. Och nu, när jag har skrivit klart inlägget, är antalet uppe i 11 664… Och när det totala antalet visningar är över 94 000 minns jag när jag tyckte det var stort när jag spräckte 50 000-vallen. Ja, det var tider det 😉 d.s

Om Fotograf Hildingsson

Lärare, småbarnspappa och fotograf Jag har i många år varit intresserad av fotografi men äntligen bestämt mig för att satsa lite mer.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

