Så möts vi igen…

Lördagen den 25 maj återsåg jag så äntligen Stockholm Kiteboardcenter. Platsen var Gålö havsbad och dagen till ära var det ju tävling och mycket vind (tyckte jag, men enligt en och annan kunde det nog sjutton blåst lite mer) och sol och skönt. Sådan tur att tävlingen var på lördagen och inte på söndagen…

Kul var det iallafall och jag försökte fotografera alla som åkte förbi mig där jag satt ute på klippan. Vissa åkte nära och förbi många gånger och hamnade följaktligen på fler bilder än dem som inte gjorde det 😉

Dagen till ära hade jag med mig Canons 70 – 200 f 2,8 IS II, och det var en synnerligt trevlig bekantskap. Största bländaren använde jag inte så ofta (ljuset var bra ändå), då vinjetteringen blir, skall vi säga, märkbar, men också för att det är onödigt att ”bränna” fokus på rörliga mål bara för att få lite mindre skärpedjup. Annars körde jag mest f 5,6 (mot slutet en del f 8) och automatisk autofokuspunkt, vilket kameran (nästan alltid), löste med den äran.

Många bilder blev det och efter ett först skoningslöst gallrande blev jag under processens gång allt försonligare. Jag får helt enkelt be tittaren om tålamod; kanske är det just DU som figurerar på lite för många bilder ;).

Vill du köpa någon bild går det alldeles utmärkt. Notera bildnumret och kontakta mig (bäst på fotografhakanhildingsson@gmail.com) och skriv om du vill ha bilden på skärm eller för utskrift, så fixar jag till bilden/bilderna lite extra. Pris får vara beroende av kvalitet, varför jag inte kan sätta ett generellt pris för alla bilder, men räkna med en ”tvåhundring” cirka, med justeringsutrymme åt båda hållen.

Vi hörs!

IMG_7619 IMG_8518 IMG_8732 IMG_9364Fler bilder finner du här!

 

Om Fotograf Hildingsson

Lärare, småbarnspappa och fotograf Jag har i många år varit intresserad av fotografi men äntligen bestämt mig för att satsa lite mer.
Det här inlägget postades i Kite Board, Sport, Vatten och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

