Dalarö, Gålö eller Oxnö?

Ibland finns det en plan i förväg för vad man skall företa sig eller vart man skall. Då är det lätt i efterhand att peka ut var man befann sig. Min biltur i söndags blev ett motivsökande med lite förhinder. Såväl Kite boardåkarna som vattnet visade sig från sin sparsmakade sida. När det gäller åkarna var felet känt; mitt för jag var något sen på dagen. Vem som bar ansvaret för vattenståndet är dock oklart (och jag är tveksam till att någon förmås avgå för detta låga vattenstånd). Men skam den som ger sig. Med upptäckarlustan i hjärtat hamnade jag … ja var då? Det var först inte helt lätt att peka ut, men tack vare kartor, och i mitt fall Googles kartor (även om jag har hört att det fanns kartor innan Google), kunde jag glatt, och lite överraskat utbrista: ”Nämen, där var ju jag!” Så, istället för actionbilder av Kite Board, blev det mer stilla motiv, som stenar, hav och en och annan kotte. Också fina om jag får säga det själv. Håll till godo.

Och det blir mer, nämligen stilleben och blommor. Ett par blommor som sett sina bättre dagar var redo att förevigas och resultatet kan du se här och under fliken om blommor.

Vi hörs!

IMG_6948 IMG_6954 IMG_6891 IMG_6924

Om Fotograf Hildingsson

Lärare, småbarnspappa och fotograf Jag har i många år varit intresserad av fotografi men äntligen bestämt mig för att satsa lite mer.
Det här inlägget postades i Djur och natur, Skärgård, Stilleben, Vatten. Bokmärk permalänken.

Kommentera

