Earth hour, Iittala och andrasortering…

I familjen är vi inga ortodoxa miljötalibaner, även om vi gillar naturen och nog försöker göra så lite som möjligt för att förstöra den, men när det var dags för earth hour tog vi och släckte ner. Något som däremot tändes var ljus i alla de former. Bland annat värmeljus. Och efter en stund hör man en distinkt, om än inte vidare skarp, smäll, och vi undrade ett tag vad det var som lät, (som husägare kan en del skumma ljud innebära en ovälkommen kostnad) tills vi såg ljudkällan: en ljuslykta (omständlig benämning, men det är så de kallar dem själva och det är alltså den som huserar värmeljuset) hade spruckit. Rakt igenom.

Förhoppningsvis var förklaringen att vi köpte den som andrasortering, men icke desto mindre blev det en inspirerande formering som jag bestämde mig för att fotografera. Men glas är glas och det brukar, om inte avskräcka, så i alla fall, få en att ta saker och ting extra långsamt.

Och så här blev resultaten. I ett avseende är jag nöjd, men faktorerna glas, mörker, blixt och en spegel kräver en lika dammfri miljö som ett labb… Nå, man får bortse från ett och annat ;).

Jag blev förresten tipsad om Kulturnytts inslag om biblioteket i Vårsta (se det här), som var det bibliotek jag fotograferade och då kom jag att tänka på att jag inte har lagt ut några bilder från det uppdraget, så det får bli kommande dagars uppmaning till mig själv.

Vi hörs!

BildBild

Om Fotograf Hildingsson

Lärare, småbarnspappa och fotograf Jag har i många år varit intresserad av fotografi men äntligen bestämt mig för att satsa lite mer.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

