Måste fotografera…

Så där kan det kännas om man är lite lätt beroende. Tur att det inte är skadligt (eller i alla fall ännu inte bevisat…). Problemet var väl bara att jag var så löjligt trött att jag egentligen borde gått och lagt mig, men måste man så måste man.

Och vad väljer jag att fotografera? Jo ett motiv som legat och väntat här hemma några dagar och materialet är glas. Och finns det något som är svårare att fotografera än glas? Nja, det skall vara att hitta glada lärare så här strax innan ledigheten. Glas, glas, detta ständiga glas. Jag veeeet att det har sina utmaningar att få till det bra men med rätt förarbete kommer man långt. Och om man är någorlunda pigg vill säga.

Hjärnan betedde sig som om den satt med på en konferens om arbetsglädje eller utbrändhet eller varför inte hur man pratar giraffspråk (fråga en av mina kollegor om ni undrar), så till slut var det bara till att lägga ner.

Istället blir det några bilder på is jag tog i helgen. Det var is som låg under en bro hemmavid och vatten och sol hade polerat den och format den till rätt häftiga formationer. Hoppas ni gillar dem. Fler bilder finner du här.

Glasbilderna kommer en annan gång (kanske 😉 ).

Vi hörs!

Bild

IMG_5244

Om Fotograf Hildingsson

Lärare, småbarnspappa och fotograf Jag har i många år varit intresserad av fotografi men äntligen bestämt mig för att satsa lite mer.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

