Magelungen i mitten av februari

Hur rolig influensa än är kan man inte lägga all tid till den, utan någon gång måste man ta med kameran ut på sjön och leta motiv. Och motiv fanns, även om det inte rörde sig om en fantastisk himmel (det såg jag dock hemifrån; det tar två  minuter att komma ner på isen), men inte heller skridskoåkare fanns i någon tillräcklig mängd för att vara modeller.

Men is och snö fanns det. Mina grannars farhågor om tunn is kom på skam när jag frågade några isfiskare (sådana fanns det betydligt fler än skrinnarna) och fick veta att istjockleken låg mellan 40 och 50 cm. Nå, efter lite mixtrande med vitbalansen, fick det bära av. Vädret, som i sig innebar en total frånvaro av ”action”, och den relativa tomheten ute på sjön och mitt hälsotillstånd, gjorde att det blev en rätt stillsam, ehuru trivsam tillställning där ute.

Och resultatet blev lite spridda motiv, som ni kan se fler av här. Hoppas ni gillar dem.

Vi hörs!

IMG_3380 IMG_3411 IMG_3424-Redigera

Om Fotograf Hildingsson

Lärare, småbarnspappa och fotograf Jag har i många år varit intresserad av fotografi men äntligen bestämt mig för att satsa lite mer.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

