Varför månen (och min hustru) har rätt

Nu kanske man inte skall dra alltför stora växlar på rubriken,  men hustrun har rätt i att det är något med månen.  För måne är det och fullmåne till på köpet.
Tidigare under dagen har den visat sig i sin allra bästa stil, tänk Sturm und Drang och C D Friedrich ungefär, så förstår ni. Men att fotografera den är något helt annat… På så vis påminner den om solnedgången som är så vacker, men ack så gäckande som  motiv. Hur många misslyckade bilder av solnedgångar finns det inte?  Lika många som bilder på månen kanske?
Nå, sådana petitesser får väl inte hindra en, eller hur? Nä precis, så ut drar man i ett mörker som faktiskt är mörkare än man trott,  och hur mycket behöver man en ficklampa då? Jo, jättemycket, är rätt svar.
Tur att sådant finns i stugan,  men lite spring blev det…
Men bild blev det, och hur vackert månskenet än var, så var det inte utan att jag längtade tillbaks till när jag lekte studio häromdagen, med såväl blixt på stativ, softbox som en livs levande (och duktig!) modell.
Samtliga bilder kommer när jag är åter i huvudstaden.
Tills dess: tack Jonna.
Vi hörs!

Om Fotograf Hildingsson

Lärare, småbarnspappa och fotograf Jag har i många år varit intresserad av fotografi men äntligen bestämt mig för att satsa lite mer.
Det här inlägget postades i Blixt, Månen. Bokmärk permalänken.

Kommentera

