Gran Canaria, del 2

Nu så blir det då äntligen bilder på djur! Men inte sådana där tråkiga vilda djur, utan djur som uppträder så naturligt det bara går, dvs. i en djurpark.

Palmitos Park hette stället men var, för att vara djurpark, tämligen trevligt. Läget var av det mer spektakulära slaget och ett fantastiskt väder, som kanske inte var djurparkens förtjänst, men en bra utflykt var det i alla fall. Och givetvis åkte man buss och busschauffören uppmärksammade att sonen gillar det här med bussar, så väl framme fick lillgrabben sitta i förarstolen. Om min son bara visste att jag har busskörkort och har kört buss… 🙂 Nå, jag får väl säga upp mig och köra buss istället (här måste jag berätta en liten historia om när jag hade börjat jobba som lärare. Jag hade kört buss sedan något år tillbaka och tyckte, med all rätt, att det jobbet verkligen kunde leverera stress; i mängder; men så vid en ledighet från lärarjobbet, körde jag några pass, och upplevde… avkoppling. Det var verkligen som en spa-upplevelse att köra buss jämfört med lärarjobbet. Som jag utbildat mig för i flera år. Visserligen mitt första lärarjobb, men ändå…)

Till djuren; här finns några bilder och länk som vanligt till höger (om tekniken inte strular, men den läsare som är här igen, hittar mina bilder med lätthet ändå…)

Vi hörs!

Om Fotograf Hildingsson

Lärare, småbarnspappa och fotograf Jag har i många år varit intresserad av fotografi men äntligen bestämt mig för att satsa lite mer.
Det här inlägget postades i Djur, Djur och natur, Gran Canaria. Bokmärk permalänken.

Kommentera

