Stelhet och Ju Shin Jutsu Ryu…

Kan det hänga ihop? Nja, kopplingen är inte så tydlig i mitt fall. För de glada lägerdeltagare som jag förevigade i alla  möjliga och omöjliga situationer,  kan man tänka sig en viss stelhet efter ett träningspass (även om de såg synnerligen rörliga ut allihopa). I mitt fall kommer sig stelheten av en och annan timme framför datorn snarare…

Att fotografera träning, och när det är ”på riktigt” är knivigt. Det innebär att ljus och allt annat är som det är; inget är speciellt riggat, vare sig när det gäller ljus, bakgrund eller när det kommer till andra deltagare som befinner sig i bakgrunden. Att det inte är ”studiosituation” blev ju tydligt när de övade överfall i bil; hur ofta tänker man på att vindrutan måste vara fantastiskt ren för att man skall fotografera genom den?

Oavsett dessa, för en fotograf, tillkortakommanden, så är det så som det oftast är. Jag tycker nog att jag kan vara lite gnällig över en och annan ”omvärldsfaktor” som gör sig gällande och liksom ”stör” den bild jag skulle vilja ha. Bilderna tycker jag blev bra och jag hoppas de som var med kan komma ihåg hur det var den där söndagen, när det var just så varmt och solen lyste så  man gärna uppsökte lövskuggan utanför församlingshemmet.

Jag avslutar med att tacka modellerna som lät sig fotograferas, utan att se mig som en som attackerade dem, och jag hoppas jag inte behöver lära mig självförsvar inför ett framtida möte 😉

Vi hörs!

Bilderna hittar ni här.

Om Fotograf Hildingsson

Lärare, småbarnspappa och fotograf Jag har i många år varit intresserad av fotografi men äntligen bestämt mig för att satsa lite mer.
Det här inlägget postades i Ju Shin Jutsu Ryu, Kampsport, Sport. Bokmärk permalänken.

Kommentera

