Och dagens ord är: Ju Shin Jutsu Ryu…

Svårare än så är det alltså inte. Några frågor? Nä, tänkte väl det…

Namnet i rubriken är alltså en variant av det som vi vanliga dödliga kallar jujutsu, men egentligen är nog den riktiga förklaringen både längre och krångligare än det här. Som tur är behöver jag inte behärska namnets exakta innebörd och historia (hoppas jag…), men på söndag, vad det verkar, stundar ett besök på ett läger för just denna aktivitet. Lägret håller till på Adelsö så det blir till att bila och båta (?) en del.

Nu är jag inte där i egenskap av tränare eller konsult utan fotograf. Det skall bli oerhört roligt och något säger mig att den här sessionen kommer att skilja sig en del från bröllopsfotograferingen för några veckor sedan, men vi får väl se 😉

I väntan på avfärd blir det ändå till att studera sporten och vad man har att förvänta sig i tekniker, kast och annat som kan förekomma, så man är, som man säger, lite förberedd. Det gäller även hur lokaliteterna ser ut, men där har jag redan en spejare på plats som har kunnat berätta en del. Jag kompletterar med Google…

Kul skall det bli och jag hoppas klubben blir nöjd med bilderna.

Vi hörs!

Om Fotograf Hildingsson

Lärare, småbarnspappa och fotograf Jag har i många år varit intresserad av fotografi men äntligen bestämt mig för att satsa lite mer.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

