Är fler alltid bättre än färre?

Ja, det kan man fråga sig. Det är otvetydigt sant när det handlar om ostbågar, men stämmer det även när det gäller bilder?

I vissa fall är frågan i rubriken endast av teoretiskt intresse, och särskilt gäller det om man redan är klar med fotograferingen. Jag kom att ställa mig frågan efter att ha lagt en ansenlig tid på de bilder jag tog på tidigare nämnda bröllop och sedan kunde konstatera att det jag gjort var att tilldela alla bilder sina olika nyckelord och en bråkdel även en klassificering. Vilket innebär att urval och bildbehandling återstår…

En bra tröst är dock att brudparet ser FANTASTISKA ut. Att arbeta med bilderna gör att jag förflyttas tillbaka till de där timmarna och det blir många leenden från mitt håll när jag tittar på de lyckliga tu.

Hur många bilder det är? Åh, inte mer än drygt 1400 stycken…

Vi hörs!

Om Fotograf Hildingsson

Lärare, småbarnspappa och fotograf Jag har i många år varit intresserad av fotografi men äntligen bestämt mig för att satsa lite mer.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

