Nu finns det ingen återvändo

Nu blir det officiellt; jag har ett företag (som heter Fotograf Hildingsson) och skall få företagets första uppdrag. Det är ett bröllop och det känns fantastiskt roligt.

Bröllopet går av stapeln lördagen den 30 juni och idag träffade jag så de lyckliga tu som snart alltså skall bli ett. Vi tittade på kyrkan, diskuterade motivval och vinklar och körschema och annat som är omistligt ;).

Nu stundar en egen rekognosering vid festlokalen, för att helt enkelt vara förberedd och spara dyrbar tid (även om vi har tid på oss) och kunna fokusera på att föreviga och inte leta och springa runt.

När dagen väl är inne skall brudparet koncentrera sig på att andas och bara njuta av dagen (och förhoppningsvis vädret) och så ligger fotograferandet, och all logistik kring denna, på mina axlar. Pirrigt? Ja, självklart, men mest en känsla av att det skall bli förbaskat roligt att få vara med och föreviga deras stora dag.

Ett antal hundra bilder senare väntar det som en del fotografer tycker är mindre skoj och det är bildbehandlandet. Jag är ingen vän av Photoshop för sakens skull, utan vill gärna ”sätta” bilden direkt. En del justeringar för att bilden skall bli tekniskt ok är dock självklar. Oavsett lär det bli ett antal timmar. Tur att man snart är ledig 😉

Det var allt för nu. Jag uppdaterar efter hand. Och välkommen till dig, min läsare.

Om Fotograf Hildingsson

Lärare, småbarnspappa och fotograf Jag har i många år varit intresserad av fotografi men äntligen bestämt mig för att satsa lite mer.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

